måndag 16 maj 2011

Silvertoning för eliminering av varma toner hos blondiner

Ett blonderat hår blir oftast guldigt p.g.a. kemikalier i vårt vatten. Då måste du absolut använda dig i första hand av ett sk. silverschampo. Silverschampo kan du med fördel använda varannan tvätt. Men om du vill ha en riktig snabb förändring till mer kall blondin ska du använda silvertoning. En silvertoning hjälper även dig som har gula toner från blekningen. Släng i håret enligt anvisning och låt det verka ca 10-15 min beroende på hur guldig du är. Jag kombinerar gärna silverschampo och silvertoning. Silvertoningen tvättas bort efter ca 6-8 tvättar och behöver då upprepas så ofta du känner för det. 

Här ser du mina två silvertoningar jag rekommenderar. 

Wella Color Fresh # Silver 0/6  Pris: ca 130 kr
Goldwell Soft Color #10V Violet Blonde  Pris: ca 160 kr

Personligen tycker jag bäst om Goldwells, den är snabbare och skonsammare. Håret kan annars bli väldigt torrt efter en silverinpackning, men inte av Goldwells. Du hittar dem på diverse internetbutiker och hos frisören.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar