fredag 13 maj 2011

Paul Smith Optimistic for Women

Nya doften från Paul Smith är inspirerad av Paul's egna identitet. Individuell och optimistisk. Doften beskrivs som fruktig-träig med något blommig touch. Optimistic ska helt enkelt reflektera Paul's syn på livet. Lite kul kuriosa är att reklamaffischen frontas av ett riktigt kompisgäng. Paul ville verkligen förmedla den underbara positiva känslan av vänskap, som bygger på individualism.

“I wanted to create a fragrance that bottled the spirit of optimism – that captured the youthful enthusiasm and energy. I see around me every day. It’s about time that someone made a positive statement.” - Paul Smith

Toppnoter:  Röda bär, Mandarin & Grapefrukt
Hjärtnoter:  Tranbär, Litchi & Luktärt
Basnoter: Patchouli, Iris & Hallonmacaroon
 Jag har testat doften idag och jag är fullkomligt förälskad! Sen är jag lite rolig också, står det "Optimistic" på flaskan, så blir jag det. Fler som jag?  Doften hittar du på närmaste Åhléns eller så kan du beställa den hos Eleven Priset är från 335 kr

2 kommentarer:

  1. Hehe, bra där med namnet ;) Tror dock jag får testa den, är inte helt övertygad med mandarin och grapefrukten, men älskar att prova nya parfymer så! :)

    SvaraRadera
  2. Testa! Den växte verkligen. Mandarin och andra citrusfrukter kan bli lite väl stickiga men här fungerade de bra i klang med resten. Att prova nya parfymer är som en drog! Haha!

    SvaraRadera