onsdag 4 maj 2011

Les Escales de Dior - dofter att drömma om!

Christian Dior har skapat tre dofter inspirerade av tre platser. Enkla, perfekta och eleganta är ledorden. "They offer a delicious sensation in which time seems to stand still... A beautiful getaway!" Alla tre dofterna är EdT. Först ut var Escale à Portofino och senast utkomna doft i serien var Escale aux Marquises. 

Jag har länge drömt om att få äga den sistnämnda! Men jag gillar även Portofino! Priset är högt, runt 700 kr för 75 ml. Men ack, vad jag vill äga en sånhär! Dessa dofter är för unga som gamla. Klassiska och lättburna – ändå utan att bli för intetsägande. Älskar dom!

Escale à Portofino :Oändligt med inspiration och intryck - den Italienska hamnstaden Portofino har blivit källan till doften. Vibrerande fräsch! Italiensk citron, bergamott, apelsinblom. Det var bara 3 av de totalt 16 naturliga essenser som finns i denna Portofino - samtliga hämtade ifrån Italien och Medelhavet. Escale à Portofino där elegansen möter lyxen!

Escale à Pondichéry : Beskrivs som fräsch och sofistikerad, vardagschickdoft. Doften är komponerad med inspiration från södra Indien. Doften är rik på naturliga essenser ifrån just Indien. Svart té, kardemumma,  Sandalwood och jasmine. Kategori citrus-blommig.

Escale aux Marquises : Senaste dofttillskottet i serien. Här hämtas inspirationen från Franska Polynesien i Väst Indien, rättare sagt från Marquesasöarna. Exoktiskt och idylliskt på samma gång. Blommig-fräsch-kryddig doft. Söt apelsin, rosépeppar och avslutningsvis extrakt från den Tahitiska Tiare- blomman och aningen vanilj.


2 kommentarer:

  1. Jag har den i mitten och den doftar underbart :),tyvärr är det typ bara någon eller ett par spray kvar av den :(

    SvaraRadera
  2. Jag kan förstå de, för den doftar så gudomligt gott! Det är som med min Vice Versa-doft där är nog ett par sprut kvar. Har den mest som minne. Kan inte slänga en så vacker flaska och god doft!

    SvaraRadera