måndag 2 maj 2011

Recension - MD Facial Cleanser

Nu är den snart slut. Äntligen. För den har varit dryg som tusan. Jag har haft denna i över ett halvår. Blev rekommenderad denna av en Decleorsäljare. Jag har aldrig gillat märken som MD Formulations och Dermalogica. Jag anser att de är alldeles för starka, vänner som använt märket och är helnöjda - inga porer eller ojämn hud. Men istället problem med känslig hud och Rosacea, som de tidigare aldrig haft. Ja, man kan undra ibland. Finns det samband? Hur som helst lyckades jag bli övertalad. Och här kommer resultatet.

Rengöringsmjölken innehåller exfolierande glykolsyra som ska hålla huden i schack genom att peela bort döda hudceller och ge en jämn fin yta. Dessutom har den en hög fetthalt som jag märker genom att jag är absolut inte torr och stram efter tvätt. Make Up löser den bra. Löddrar inte. Blev jag känsligare sen då? Svar: Nej. Min hud blev ren och jämnare precis som lovat. Inte irriterad eller röd blev jag heller. Detta är en bra produkt. Kommer köpa igen och använda då o då i perioder.

Pris: 400 kr

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar