måndag 9 maj 2011

Mitt sämsta köp. YSL Rouge Volupte Lipstick #12


Det är inget snack om saken än att jag älskar YSL. Genom åren har jag hunnit med en hel del av deras produkter. Och jag har aldrig blivit besviken! YSL's Rouge Volupte läppstift är helt fantastiska. Hylsan är världens bästa. Spegel på toppen gör det enkelt att applicera även i taxin eller på bussen. Så varför var detta, 12 Forbidden Burgundy mitt sämsta köp? Det är en sann vinter/höst nyans. Den är en ursnygg nyans men som typ används ca 2-6 tillfällen om året. För 298 kr är det mitt sämsta köp. Men säljaren var så trevlig att jag kunde inte backa ur. Hade jag nu inte varit en sådan mes för starka läppar vore detta ett bra köp. 

Det jag vill ha sagt är, ska du ha en för dig vågad nyans som du vet med dig du bara kommer att ha på någon fest sådär ibland, ska du kanske inte lägga 300 kr på det. Köp ett budgetmärke o känn efter! Gillar du det och du använder det ofta? Jamen, då så! Spring o köp ett dyrt exemplar! Ett tips bara...


 
YSL Fall 2009

Ovan ser ni höstlooken 2009 där Forbidden Burgundy används. Visst är det svårt att säga nej till en sådan nyans? Så fin! Men hur ofta tänkte jag bära det?

3 kommentarer:

  1. Jag håller med! Jag gör jämt så med nagellack också - de jag använder mycket köper jag i O.P.I och dylikt medan engångsfärger köper jag i Depend och såna billigare varianter. Synd att det blev så dyrt när du använder det så sällan.. :/ Menmen, man lär sig av sina misstag! :) Kram

    SvaraRadera
  2. Ja eller hur? Man lär sig! Har man gjort det en gång sen gör man inte om det :P OPI lack är riktigt bra! Har fått testa en kompis Chanellack, men jag måste säga att IsaDora gör bättre lack än Chanel! Det satt verkligen inte alls länge :( Kram

    SvaraRadera
  3. Nej det håller jag helt med om! Kram

    SvaraRadera