fredag 22 april 2011

Smått & Gott - om mig!

Vad finns alltid i handväskan?

- Oj! Massa saker! Plånbok, astmamedicin, handsprit, spegel, näsdukar, läppglans, läppstift och pennor.

Bästa mascaran?

- Svårt. Förr var det alltid YSL's False Lash, men idag är det nog Lancome Hypnose Drama. Budget måste jag svara Maybelline Lash Stiletto.

Favoritparfym då och nu?

- När jag var 16 var det endast Davidoff Cool Water och senare Ralph "Ralph". Idag är det Chanel Chance. Originalet. Men den tog slut för längesen!

Senast sedda biofilm?

- Jag är en sann biofantast och älskar bio. Oavsett om filmen är bra, så gillar jag känslan av att komma in på Bergakungen i Göteborg. Den är mäktig. Men sista filmen jag såg var Ritualen med Anthony Hopkins.

Favoritserier?

- Desperate Housewives, Body of Proof, Bones, Weeds, Brothers & Sisters och Californication.

Favoritställen på jorden?

- Öknen i Arizona och stranden vid Knäbäckshusen på Österlen.

Bästa skönhetstips!

- Barnängens barntvål, Nivea's bodylotions och Burt's bee's läppcerat.

Äter till frukost...

- Gärna grovt bröd med ost, eller yoghurt och musli. Ibland Special K Redberries eller havregrynsgröt.  Proviva och kaffe såklart!

Ditt sämsta sminkinköp...?

- Lätt ett svindyrt YSL Rouge Volupte i Forbidden Burgundy. 295 kr för ett så sällan använt läppstift. Nej, här lärde jag mig att bara lägga dyra pengar på läppstift som jag kommer använda ofta. En vågad nyans som kanske bara ska bäras på fest är inte värt att lägga 300 kr på!  



Min senast sedda biofilm. Ritualen. Mer en drama än rysare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar