lördag 16 april 2011

Nivea Pure & Natural Moisturizing Day Care

Jag tror mig ha funnit ett riktigt budgetkap! Sedan jag såg lanseringen av Nivea's Pure & Natural kunde jag inte låta bli att testa denna. 95 % naturliga ingredienser. Äntligen. 

Så här säger Nivea själva om produkten "Kombinationen av ekologisk arganolja och ekologisk aloe vera är fantastisk och bevarar hudens naturliga fuktbalans. Aloe vera innehåller rikligt med vitaminer, mineralsalter, aminosyror och enzymer. När den appliceras på huden har den en återfuktande effekt och stimulerar cellförnyelsen. Använd dagkrämen dagligen för en smidig, fräsch och återfuktad hy."

Jag har använt denna i två veckor och min hud älskar den. Jag är ganska torr men när det börjar nalkas vår och sommar (jo, snart!) så blir jag mer kombinerad. Denna dagkräm är till för normal till torr hy, enligt hemsidan. Den råkar passa mig perfekt. Den doftar heller inte "Nivea" - den här doftar fräscht. Huden blir mjuk, len och begynnande finnar och dylikt verkar på något magiskt sätt "gå tillbaka" när jag använder denna.

Priset är runt 67 kr. Kommer lätt testa fler produkter från Pure & Natural-serien. 
Bild lånad från Niveas hemsida.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar