måndag 18 april 2011

Lancome Tonique Confort - Ansiktsvatten

 Har du torr hy? Detta mjölkiga ansiktsvatten från Lancome räddade min alkoholskadade hud. Jag fick för mig att det bara är fördelar med alkoholhaltiga ansiktsvatten. Ville så hemskt gärna tro det. Men nej! Jag fick kliande röda utslag runt näsa, mun och kinder. Pormaskarna var dock mindre. Men till vilket pris? Jag har alltid varit rädd för milda rengöringar i tron om att de är ineffektiva. Så fel man kan ha då! Detta ansiktsvatten fulladdad med honung och sötmandel lugnande mina utslag och huden blev "bebislen". Efter en vecka var samtliga utslag borta. För er som undviker parabener så är denna inget val - men för oss andra en fullträff! Det är oerhört drygt! Jag har använt det morgon och kväll i snart 3 månader.

Priset ca 270 kr

1 kommentar:

  1. Efter att jag använt ett ansiktsvatten med hög halt alkohol blev min hud röd och torr. Jag fick små små plitor runt munnen som kliade. Undertiden jag använt ansiktsvattnet hade jag mina välbeprövade krämer och rengöring samt serum. När jag hade uteslutit alla andra faktorer som kunde ligga bakom min huds reaktion, kom jag fram till att det måste vara mitt ansiktsvatten. Och vips! Så fort jag bytte till ett alkoholfritt försvann utslagen och huden blev som vanligt igen. Då antog jag att min hud var skadad av den höga alkoholhalten.

    SvaraRadera