fredag 22 april 2011

Joico K-Pak Liquid Reconstructor

Som blekt blondin är jag väl bekant med diverse återuppbyggande produkter. Som Redken Extreme och Joico's K-pak serie. Joico K-Pak är en hel serie fullproppad med proteiner för att bygga upp skadat hår på djupet. Tanken är att du först efter blekning/avfärgning laddar håret med proteiner för att sedan efter några månader övergå till fuktgivande produkter. Fukten måste ha någonting att binda i. Det är svårt att behålla fukten längre i håret om det är skadat. Därför måste du tillsätta proteiner först! 

Ett hår kan också bli mätt på protein. Det har mitt hår blivit. Det känns strävt och hårt. Då är det dags att skrota proteinerna och gå över till fukt. Mitt hår har blivit helblekt 2-3 gånger och jag har använt Joico's K-Pak inpackning och flytande proteinspray. Proteinsprayen har jag haft i efter tvätt. Det tog ett antal månader innan jag märkte effekt. Och helt plötsligt kände jag att det började bli strävt, nästan lite torrt. Jag förstod inte varför, fören min frisör sa åt mig att mitt hår var starkt och återuppbyggt. Herregud! Man kan alltså bygga upp det igen!

Slutsatsen är att Joico's K-pak inpackning och spray fungerar! Inpackningen som jag i första hand rekommenderar ligger på runt 250 kr hos frisören och sprayen var en riktig dyrgrip på ca 470 kr. Men resultatet var helt klart väl godkänt. Så, ni blekta blondiner, inhandla genast inpackningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar